KISAH CINTA MUKA BUKU F&N


ini kisah aku, dia dan kami....
early 2014, someone was add me kat fb, masa tuh ak baru lps broke up dgn boyfreennssss ( maklum tika muda dulu ramai pakwe). so aku melayan lah duk chat dgn si dia nih, dalam beberapa hari kemudian sehingglah sebulan slps tu aku stop chat dgn dia. Tpi lps lama aku x contact dia, entah cam mana kami blh chating balik kat fb..start situ dia mintak id wechat. Bila lama skit mintak no phone aku lak... then kami berkawan, then dlm hti aku, x dek niat ppon nk couple ngn dia, just kawan k.
Satu hari, dia ajak aku 1st time lah ni jumpa, masa tuh ak pergi pakai bju krung , sbb baru balik dari p kenduri. Jumpa lah aku dia kat sana (rahsia ) ! lps tuh dlm hati ak...dup dap dup dap, vroommmmm sampai 2 ekor mamat ni, dia dn kwn dia. 1st tgk dia dalam hati " uishhhh gila khinzir lah, x nak aku couple ngn dia, body dia kecik! x berapa nak berkenan aku " . Masa tu memang aku x blh nk trima, tapi aku suka kawan dgn dia.
Tapi..... bila lama lps jumpa tuh, aik terasa TERSUKA lak kat mamat ni, because of he make comfortable utk dijdikn kawan, cerita tu ni, he also funny men .. wak lawak bodo pon ado... paling win dlm hati aku pasal dia.. dia layan kepala otak aku yg gila ni, dgn kata mudah, dia sporting habisss licinnnn...
21st MARCH 2014, after a few month later, he propose me to become his gf la, so i accept it... after 6 month later, he propose me to become his wife. !! WAT THE FISH ! terkejut beruk " syg , sudi x u jdi bini i " - whatsapp aku cm gtu. Masa tuh ak ckp sudi tuh sudi, tapi u kene jmpa my parents lah. Dia cakap bila i blh jmpa parent u... dlm hti aku " eh mamat nih ! aku acah2x je, nk g btol2x dh kenapa kau !!".. masa tuh aku takot nk gtaw mummy ada ore propose aku, sbb kami anak beranak x sporting nk cakp hal gwe2x kt umh. MUMMY bekeng !
Tapi si dia ni, x ptus2x tanya bila blh jmpa ? bila blh jumpa ? sampai aku serabut...dkt 2x tengah2x TAHUN 2015 tu kan, masa tuh i mengelak sbb dia ckp
dia- " esok i nk jmpa mummy nk gtaw kita nak khwin"
aku-" esok mummy busy nk g kenduri"
dia-" lusa i g "
aku- %^&^*((&^&%%$%#%$%$ (mencarut dlm hti sbb x reti bahasa aku tkot nk gtaw mummy, dia sbuk nk dtg jmpa mummy).
Masa kami couple tuh, mummy tahu dia pk we aku, slaluh lah dtg umh, tapi kami x pernh ckp pon psl nk khwin... Lusa hri yg dia ckp nk dtg, dia dtg dkt magrib dh, dia smbyg mgrib umh aku, mummy masa tu kluar blik nk g masak , tetiba aku pgil
"mummy ! dia pgil nk ckp ngn mummy"...
aku masa tu lari masuk bilik, then dia propose depan mummy that he want to marry me ... then mahu family dia dtg kenal2x mummy dulu... JAWAPAN MUMMY BILA DENGAR SI MAMAT NI PROPOSE MUMMY !!! mummy duk gelak sakannnnnn kau ! malu aku ! ....hhahahahaha tu pengalaman buat aku malu ada, takot ada, risau, sedih,suka, semua lah,,, berdeborrrr... lps mummy kata dtg lh bwk fmly awk tuh... barulah lega...
MARCH 2016
family dia dtg umah, tika tuh i ingt dia dtg nk kenal2x famly jew... tapi dia merisik pulak... sbb sbelum ni ak gtaw dia, aku x nk buat bertunang... all make it simple... dia dtg hanya 4 org, sbb aku x kasi ramai2x... itu pon dia rhsiakan kpda ahli kluarga lain.. yg dtg tika tuh 4 org je, abah,ma,mak sdra n dia sdri. menu masa tuh, aku sdiakan laksa jewwww... hahahahhaaha... dan selesai bab merisik...
eh kenapa my ABAH x dek dlm citer ni, because of... abah orng paling sporting... u settle ngn mummy awk, abah ok jew.... abah x ckp byk... abh orgnyer mudah baso....hahahhahhaha.. (SPONSOR TERBESAR FROM TN HJI OMAR IS MY ABAH)...hhahahahaha ! tq Abah...aku anak bongsu, abg2x n my sister...100% agree dan diorang pon mudoh baso x kecek byk...tq to all of u!.. lop u semua!
SEPTEMBER 2016
raya haji baru2x nih, keluarga kedua belah pihak berjumpa kembali, tapi kali ni ramai skit dtg dalm 15 org lbih krng cm gtu... dgn lafaz Bismillahirahmanirahim.... maka di situ tarikh keramat bg kami berdua telah dipersetujui untuk kami dinikahkan... Alhamdulillah bersyukur sgt2x... segala2x dipermudhkan Allah.... dalam masa terdekat nanti, inshAllah sy umumkan tarikh tersebut.... dan nantikan video pre wedding yg akan kami siapkan di masa akan dtg... doakan segala urusan kami sehingga kami sah menjadi suami isteri dipermudahkan dgn lancarnyer..dn jugak..doakan kebahgian kami selama2xnyer...
TO MY LOVELY FIANCE
terima kasih kerana banyak bersabar dengan kerenah saya , suka merajuk, mengamok dengan u... tq skali lgi syg sbb bertahan dgn i.... tq sudi jadikan i isteri u... semoga segalanyer dipermudhkan dan jodoh kita dipanjangkan hingga ke akhirnya.... TERIMA KASIH SAYANG MFA...

coretan cerita CINTA MUKA BUKU F&N from,
nabilah omar (6.30 pm,25/9/2016,ahad)

Popular posts from this blog

HaPpY BeSdAy aBAh

EID MUBARAK 2012